eitan cabel

עם חזרתנו למושב הקיץ אני גאה להביט לאחור על העשייה הרבה שלי במושב החורף האחרון ושמח לחלוק אותה עמכם. על אף הסערות הפוליטיות והמשפטיות הרבות שפקדו את הכנסת אני ממשיך לעבוד בכל הכוח ובכל החזיתות ואתם מוזמנים לקרוא, לצפות ולהתרשם מעיקרי פעילותי במושב החורף.

אין ספק שגולת הכותרת של מושב החורף הייתה הקמתה של ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית באשראי שניתן ללווים עסקיים גדולים. זכיתי במעמד ובכבוד הנדיר בו הכנסת כולה תמכה בי לעמוד בראש הוועדה שתחקור את תהליכי קבלת ההחלטות בבנקים ובגופים הפיננסיים ואת מדיניות מתן האשראי שלהם ללווים כמו פישמן, דנקנר ואחרים כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד!

גם בוועדת הכלכלה לא היה רגע דל- במהלך כנס החורף ערכה הוועדה 174 דיונים וקידמה 28 חוקים מתוכם 19 עברו קריאה שנייה ושלישית ונכנסו לספר החוקים. בין החוקים היו גם חוקים חשובים שאני יזמתי: לאחר שהעברתי במושב הקיץ שתי הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית, העברתי גם במושב החורף הצעת חוק צרכנית מן המעלה הראשונה שנכנסה לספר החוקים, ועוד ארבע הצעות חוק בתהליך חקיקה מתקדם. הוועדה בראשותי המשיכה להוביל את הרפורמות המשמעותיות ביותר במשק ובראשן הכנסת הרב קו המסובסד למוניות השירות (לחצו פה לעוד) וקיום שימוע פרלמנטרי בנושא הגודש בכבישים והתחבורה הציבורית בישראל כי הגיע הזמן להוציא את מדינת ישראל מהפקק. ערכתי דיון ראשון מסוגו בישראל בנושא הרגולציה על ענקיות האינטרנט- גוגל ופייסבוק, הצלחתי להציל את התזמורת הסימפונית ירושלים מסגירה והשגתי פיצוי לעוסקים בדיג חופים שאיבדו את פרנסתם בעקבות תקנות ששומרות על הדגה. המשכתי להיאבק למען תעשייה כחול לבן ויזמתי הצעת חוק חדשה שתמנע מחברות ממשלתיות להעביר את הייצור שלהן לחו"ל, ואף זכיתי בתעודת הוקרה מהתאחדות המלאכה והתעשייה על פעילותי למען העסקים הקטנים בישראל.

אני מודה לצוות ועדת הכלכלה בניהולה של חברתי לאה ורון, לצוות הלשכה המשפטית בהובלתה של עו"ד אתי בנדלר ולצוות היועצים שלי, שבלעדיהם לא יכולתי להגיע להישגים הגדולים הללו. תודות לעורכי הדין יובל יועז ואלעד מן אשר סייעו לי במאבק המשפטי בבג"צ בנושא תאגיד השידור הישראלי וממשיכים לסייע כל העת, לרן מלמד סמנכ"ל עמותת ידידי שמלווה אותי כבר שנים רבות בחקיקה ובפרט ביוזמות חקיקה שעברו במושב החורף.

שלכם, ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה
איתן כבל

צרו עמנו קשר

לשכה בירושלים: כנסת ישראל
טלפון: 02-6408837/8 פקס: 02-6408839
לשכה בתל אביב: תושיה 6
טלפון: 077-4064017/18 פקס: 077-4064019
נייד איתן: 050-5521979
דואר אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

יועצים

נתנאל דיין (דובר ויועץ)
טלפון: 054-8044549
דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
מאיה עזריה (נושאים פרלמנטריים וועדת הכלכלה)
טלפון: 052-3981781
דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
אלעד שפינדל (נושאים פוליטיים)
טלפון: 054-7664465
דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
אייל אוסטרינסקי (יועץ)
טלפון: 054-7862110
דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 

ועדת החקירה הפרלמנטרית בראשותי להתנהלות המערכת הפיננסית באשראי ללווים עסקיים גדולים

לאחר קריסתו של איש העסקים אליעזר פישמן וחשיפת האשראי הנרחב והלוואות העתק שהבנקים העמידו לרשותו, יזמתי הקמת וועדת חקירה שתיתן לציבור דין וחשבון על מדיניות האשראי של הבנקים לאותם לווים. הוועדה בראשותי התכנסה לישיבתה הראשונה בסוף כנס החורף לאחר שהושלם תהליך גיוס היועצים המקצועיים לוועדה, ובכנס הקיץ אנחנו מתכוונים לצלול לעובי הקורה ולנהל שימוע פרלמנטרי כמו בסנאט- הרגולטורים והבנקאים יופיעו בפני הוועדה ויתושאלו על תהליכי קבלת ההחלטות ואישור הלוואות העתק הללו כדי שנוכל למנוע חד וחלק הישנות מקרים כאלה בעתיד. בהזדמנות זו אודה לחברתי ח"כ איילת נחמיאס ורבין שפעלה יחד איתי להקמת וועדת החקירה.

איתן כבל איתן כבל

לכתבה בנושא: לחץ כאן
לנאום הפתיחה בוועדה: לחץ כאן

ישראל עומדת - שימוע פרלמנטרי בנושא התחבורה הציבורית בישראל

איתן כבל

הפקקים והעומס בכבישים כבר מזמן הפכו למכת מדינה ונדמה כאילו הם משתלטים על חיינו בישראל. עלות הפקקים למשק עומדת על 35 מיליארד ₪ בשנה (!) ומוביל לאובדן של אלפי שעות עבודה, פנאי ובילוי עם האנשים היקרים לנו. אחת הסיבות המרכזיות לפקקים היא שממשלת ישראל הזניחה במשך שנים את ההשקעה בתחבורה ציבורית שיכולה לצמצם משמעותית את מספר כלי הרכב על הכביש ולהקטין את הצפיפות הבלתי נסבלת בכבישים. יחד עם חברי ח"כ דב חנין ותמר זנדברג אירגנו קריאת השכמה למשרדי התחבורה והאוצר וקיימנו ארבעה דיונים מקיפים ומקצועיים בסופם הגענו למסקנה אחת: ישראל חייבת לתת עדיפות לתחבורה הציבורית. במהלך מושב החורף תפרסם הוועדה את דו"ח השימוע עם מסקנות ומועדים לביצוען ע"י המשרדים השונים וביום 3.7 נקיים יום מיוחד לקידום התחבורה הציבורית בכנסת עם מאות משתתפים כדי להבטיח שהנושא נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשלה. מוציאים את ישראל מהפקקים!

הלכתי לראות מקרוב מה מצבה של התחבורה הציבורית ועליתי על האוטובוס מביתי בראש העין לכנסת ישראל? כמה זמן לקח לי, אל תשאלו, פשוט תכנסו ותראו: לחץ כאן | לקריאת החוק: לחץ כאן ולנאום פתיחה של השימועים: לחץ כאן | לקריאת החוק: לחץ כאן

נכנס לספר החוקים! מעתה חברות יפרטו עבור מה הן גובות "תשלום קבוע"

איתן כבל

כולנו מכירים את המונח "דמי שימוש קבועים" מחשבון הטלפון, הגז והמים. מדובר בסכום קבוע שאינו תלוי בצריכה שאנו מחויבים בו כל חודש מבלי שיש לנו מושג על מה ולמה אנחנו בכלל משלמים. לעיתים דמי השימוש הקבועים אף גבוהים יותר מהשימוש עצמו! תחת הכותרת ״דמי שימוש קבועים״ גבתה בזק מלקוחותיה תשלום על טלפון זמיר או עפרוני לאורך שנים למרות שאלה כבר לא היו בשימוש.

לאחר שבע שנים של עבודה מאומצת, העברתי בקריאה שנייה ושלישית את החוק המחייב את החברות השונות הגובות תשלום קבוע לפרט בדיוק עבור מה נגבה התשלום. התיקון שאושר קובע כי בעסקה מתמשכת בעל עסק יוכל לגבות "דמי שימוש קבועים" אך ורק אם יפרט בחשבונית את המרכיבים שעבורם נגבה התשלום ואת עלותם.

לצפייה בכתבה בנושא: לחץ כאן

בתהליך חקיקה מתקדם! תשלום חובות בשוברים

איתן כבל

בישראל ישנם היום כמיליון אנשים שאין ברשותם כרטיס אשראי ו/או חשבון בנק ואינם יכולים לפרוס את חובותיהם לתשלומים ולנסות לשקם את עצמם מבחינה כלכלית. המצב בו אי אפשר לשלם חובות בתשלומים במזומן יוצר כדור שלג שקשה מאד לעצור אותו - חייבים אינם מסוגלים לשלם סכום גדול בפעם אחת, ועל כן לא משלמים כלל והחוב תופח. החוק יתקן את המעוות ויעזור לחייבים לצאת ממעגל האימים בו הם חיים.

זו הזדמנות להודות לסמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, שמלווה את הצעת החוק ומסייע בכל הקשור אליה.

לקריאת כתבה מעניינת בנושא: לחץ כאן

בתהליך חקיקה מתקדם! איסור על פרסום מוצרי טבק וסיגריות

הצעות חוק מהפכנית שעוררה הדים גם בעולם ותהפוך את ישראל לאחת המדינות הראשונות שאוסרות על פרסום מוצרי עישון וטבק באינטרנט, בטלוויזיה, במתן חסות לאירועים ועוד.. מטרתו של החוק הזה בראש ובראשונה היא למנוע מילדים, בני נוער ובוגרים צעירים להתחיל לעשן ע"י צמצום החשיפה שלהם לעישון ברשתות החברתיות. ברצוני להודות לח"כ יהודה גליק שמוביל את המאבק בעישון בכנסת וסייע לי לקדם את הצעת החוק החשובה הזאת. כמי שהיה מעשן כבד משך שנים רבות והצליח להפסיק לעשן כנגד כל הסיכויים אני רואה בחוק הזה שליחות אישית ואעשה כל שלאל ידי כדי שהצעת החוק תכנס לספר החוקים.

לכתבה בנושא: לחץ כאן

בתהליך חקיקה מתקדם! הרחבנו את החובה לפיצוי על איחור טכנאי בחוק הגנת הצרכן

מתברר שחברות שונות מצאו פרצה בחוק כאשר מדובר בהתקנה או הסרה של מוצר או שירות ולא כללו את הפיצוי על איחורים של טכנאי במקרים האלו. את הפרצה הזו תיקנתי! הגיע הזמן שהחברות יכבדו את הזמן של הצרכן ולא ישאירו אותו להמתין שעות בבית. בנוסף, בעקבות תלונות שעלו במהלך הדיונים הרחבתי את חובת הפיצוי גם על מקרים בהם טכנאי גז או נותני שירות אחרים כמו מובילי רהיטים מאחרים.

לכתבה בנושא: לחץ כאן

בתהליך חקיקה מתקדם! ישראל מתייבשת על הקו! הסוף להמתנה האינסופית לנציג שירות

איתן כבל

אין אחד שלא יודע איך זה להתייבש על הקו כשאתה מחכה לנציג שירות שיענה לך, ואין מי שלא מכיר את תפריטי ניתוב השיחות האינסופיים. לצערי גם לאחר שהעברתי את "חוק השלוש דקות" מצאו החברות דרכים להתחמק מאחריותן לתת שירות ללקוחותיהן ולכן החלטתי לשים סוף למצב אחת ולתמיד. לפי התיקון שיזמתי צרכנים שיתקשרו אל חברות ונותני שירותים כגון חברות אינטרנט, כבלים ולווין, תאגידי מים וביוב וחברות גז, לא יצטרכו עוד להמתין בתפריט ניתוב שיחות ארוך ומייגע אלא יוכלו לבחור להיות מועברים באופן מיידי לנציג שירות בנושאי תקלות, בירור בגין חיובים וסיום התקשרות- והכל עד זמן המתנה של שש דקות בלבד!

יוזמה חדשה שלי – חברות ממשלתיות ימשיכו לייצר כחול לבן!

דמיינו לעצמכם שבוקר אחד התעשייה האווירית מחליטה להעביר את כל מפעלי הייצור שלה להודו או שרפא"ל יום אחד ירצו להעביר את פעילות הייצור שלהם לקפריסין. נשמע דמיוני? אז תתפלאו. מסתבר שחוק החברות הממשלתיות לא דורש מהחברות שום אישור על כך והן יכולות להחליט בבוקר יום אחד מכל סיבה שהיא ובכלל זה משיקולים עסקיים קרים וצרים להעתיק את פעילות הייצור שלהן לחו"ל.עקב כך, יזמתי הצעת חוק המגבילה חברות ממשלתיות בהוצאת ייצור לחו"ל. לפי ההצעה, העברה של יותר מ–30% מהייצור של חברה ממשלתית לחו"ל, לרבות בקבלנות משנה, תחייב את אישור הממשלה. העברת ייצור של חברות ממשלתיות מחוץ לישראל היא פשיטת רגל ערכית ואינני מתכוון לתת לה לקרות.

לכתבה בנושא: לחץ כאן

ניצחונות 1 – היסטוריה! רב קו במוניות שירות!

איתן כבל

העברנו בוועדת הכלכלה את אחת המהפכות הגדולות ואף ההיסטוריות בתחבורה הציבורית בישראל, שהייתה תקועה במשך 13 שנים. לאחר מאבק ארוך שניהלתי מול משרד האוצר ומשרד התחבורה שרצו למחוק את ענף מוניות השירות כליל, הצלחתי להביא להכרה במוניות השירות ככלי תחבורה רשמי ומשלים לאוטובוסים בתוך ומחוץ לערים. הכנסת השימוש בכרטיס הרב קו למוניות השירות הוא בשורה גדולה לציבור ובעיקר לאזרחים הוותיקים שייהנו גם מהנחה וסבסוד משמעותי בתעריפי הנסיעות ולציבורים נוספים הזכאים להנחה בדמי הנסיעה. זהו עוד צעד שיחזק וינגיש את התחבורה הציבורית לכלל תושבי מדינת ישראל.

לכתבה בנושא: לחץ כאן

ניצחונות 2 – אישור ייצוא קנאביס רפואי מישראל

איתן כבל

מדינת ישראל תמיד הייתה חלוצה ואין סיבה שלא תהיה חלוצה בתחום ייצוא הקנאביס הרפואי, שיכול להציל את החקלאות הישראלית ולתת מזור למכאוביהם של מיליוני חולים ברחבי העולם. וועדת הכלכלה בראשותי קיימה דיון מעמיק בנושא הייצוא בהשתתפות שר החקלאות אורי אריאל, והייתה הסכמה מקיר לקיר כי חייבים לקדם את הייצוא. דרשנו מראש הממשלה לקדם במהירות את ההחלטה לייצא קנאביס רפואי, ואכן מאז הסיר השר לביטחון פנים את התנגדותו לייצוא וההחלטה בדרך לאישור סופי של הממשלה!

לכתבה בנושא: לחץ כאן

ניצחונות 3 – עצירת פיצול התאגיד

פיצול תאגיד השידור נעצר בזכות דרישה שלי יחד עם בקשה של ארגון העיתונאים. הפנייה שלי הוגשה באמצעות עו״ד יובל יועז לבג״צ.

לאחר שפילבר חתם על הסכם עד מדינה, היה זה אך טבעי שיש לבחון מחדש את כל התהליכים שהתבצעו במשרד התקשורת עת היה המנכ״ל ונתניהו היה השר, ובפרט בנושא התאגיד שפיצולו מונח לפתחו של בית המשפט. כמי שהיה שם בכל התהליך כיו״ר ועדת הכלכלה ועצר ממש בגופו את הניסיונות לסגור את התאגיד הגשתי בקשה לבג״צ לעצור את כל התהליך.

בתגובה לכך, היועץ המשפטי לממשלה כנציג המדינה, לא הביע התנגדות לעיכוב ההחלטה של בג״צ בעניין פיצול התאגיד זאת בעקבות עדותו של פילבר על הנעשה במשרד התקשורת בתקופתו.

זהו הישג משמעותי, בינתיים את פיצול התאגיד לשניים הצלחנו לעצור!

ניצחונות 4 – עצירת "רפורמה" בשוק התקשורת שהייתה מייקרת את חבילות הכבלים והלווין

במסגרת חוק ההסדרים הניחה הממשלה לפתחי הצעה שלכאורה הייתה אמורה להוזיל את עלויות חבילות הערוצים, אך לצערי הייתה לא בשלה עד כדי כך שהייתה עלולה להביא לעליית המחירים. נציגי חברות הוט ויס לא היו מוכנים להתחייב לכך שהצעת החוק תוזיל את מחירי החבילות ועל כן לא הסכמתי שוועדת הכלכלה תוציא תחת ידיה חקיקה שיכולה להרע עם הצרכנים.

כיו"ר וועדת הכלכלה וכמי שהוביל עשרות חוקי צרכנות בכל שנותיי בכנסת למדתי לזהות הצעות חוק שאינן מתאימות להידון בסד זמנים צפוף במסגרת חוק ההסדרים. כנבחרי ציבור עלינו לעיתים לקבל החלטות אמיצות כדי להגן על הצרכנים ולמנוע פגיעה באינטרסים שלהם. לכן החזרתי את נציגי משרדי האוצר והתקשורת להרחיב ולהעמיק בהצעת החוק ולהכין אותה לדיון מיד עם חזרתנו לכנס הקיץ, ואני ערב לכך שהיא תהיה טובה ונכונה עשרות מונים מהצעת החוק שהובאה לוועדה במסגרת חוק ההסדרים ותביא לתחרות ולירידת מחירים משמעותית במחירי חבילות הטלוויזיה.

לכתבה בנושא: לחץ כאן

ניצחונות 5 - ניצחון בקרב על עתידה של התזמורת הסימפונית ירושלים

בשנת 2016 הובלתי תקנות חשובות המצמצמות באופן דרמטי את השימוש בדיג מכמורת- דיג באמצעות רשתות ענק שנגררות על קרקעית הים- כדי להגן על הדגה והסביבה הימית. התקנות הכרחיות לשמירה על הסביבה הימית אך הן יצרו פגיעה קשה במטה לחמם של העוסקים בדייג חופים. על אף שאין זה מתפקידי ובעבודה קשה וממושכת גייסתי סיוע כספי ממשרד החקלאות והאוצר כדי לסייע לדייגים להשתקם ולפצות על אובדן ההכנסה.

ניצחונות 6 - פיצינו את הדייגים שאיבדו את פרנסתם כדי להגן על הדגה והים!

כבכל שנה, גם השנה הובלתי את יום ההוקרה למען המילואים בכנסת, במסגרת תפקידי כיו"ר שדולת המילואים בכנסת, ביחד עם ח"כ יואב קיש (ליכוד). את יום ההוקרה קיימנו השנה בשיתוף פעולה עם ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ אלי בן דהן סגן שר הביטחון (הבית היהודי) וח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), וכמובן ביחד עם עמותת משרתי המילואים בראשות אבי סייג.

יום ההוקרה נפתח בטקס מרכזי ומרגש באודיטוריום בהשתתפות אלוף מוטי אלמוז ראש אכ"א ובכירים נוספים במערכת הביטחון. לאחר הטקס התקיימו בכל ועדות הכנסת דיונים בנושאים הקשורים למערך המילואים. במסגרת זו הובלתי את הדיון בוועדת הכלכלה, אשר עסק במתן תמריצים למעסיקים של חיילי מילואים במגזר העסקי. לצפייה בנאומי במליאת הכנסת ביום ההוקרה לחץ כאן.

דיונים מיוחדים בועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה בראשותי לקחה על עצמה טיפול ומעקב בתחומים רבים אשר לא נמצאים על סדר יומה של הממשלה. במהלך מושב החורף קיימנו עשרות דיונים בנושאים שונים ואת מקצתם אפרט כאן.

איתן כבל 1. דיון בהתפרצות מגפת הכלבת ברחבי הארץ והמחדל של משרד החקלאות בטיפול בנושא
דיון בהתפרצות מגפת הכלבת ברחבי הארץ והמחדל של משרד החקלאות בטיפול בנושא – ביוזמתי וביוזמת חברתי ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, התכנסה ועדת הכלכלה לדיון דחוף בנושא הכלבת. קראתי להקים לאלתר צוות חירום, דרשתי ממבקר המדינה לבחון את מרכז החיסונים, ומאנשי משרד החקלאות להעביר לוועדה תוך שבוע נוהל מסודר שמגדיר מה נעשה עד כה ונוהל להמשך הטיפול, ולתקצב סיוע ל-15 בעלי רפתות שבמהלך הישיבה דווח כי הן נמצאות בהסגר.
לכתבה בנושא: לחץ כאן.



2. ההתנהגות העסקית של ענקיות האינטרנט בעקבות התנהלותן בתקופת הבחירות בארה"ב
ההתנהגות העסקית של ענקיות האינטרנט בעקבות התנהלותן בתקופת הבחירות בארה"ב – פלטפורמות האינטרנט פרצו לחיינו בסערה ומבלי ששמנו לב השתלטו על תחומים ומשאבים רבים מכפי שיכולנו לדמיין. כעת העולם כולו עוסק בניסיון להסדיר את פעילותן של הגופים הללו וועדת הכלכלה הייתה הראשונה שהרימה את הכפפה בישראל. בדיון מיוחד וראשון מסוגו בהשתתפות משה אשר יו"ר רשות המיסים דאז ומיכל הלפרין הממונה על ההגבלים העסקיים, הנחנו את היסודות הראשונים לרגולציה ישראלית על החברות הללו, ואני מתכנן לעסוק בנושא ביסודיות גם במושב הקיץ. לכתבה בעניין לחצו כאן להוסיף את זה שאנחנו עושים שימוע.
לכתבה בעניין: לחץ כאן.

3. דיון מעקב אחר פעילות התאגיד, הטיפול בפורשי רשות השידור, המעבר לירושלים והדיגיטציה של הארכיון
אני מברך על פעילות תאגיד השידור הציבורי "כאן", לאחר התלאות שעברו אני שמח שהם יצאו לדרך. הבהרתי בדיון כי לא נאפשר פגיעה בעובדים – אין שום כוונה לחזור לימי רשות השידור. נפגשתי עם מנכ"ל משרד התקשורת וסגן הממונה על השכר באוצר יחד ח"כ נחמן שי בעניין גמלאי רשות השידור, כדי לתת פתרון מקיף ונכון עבורם.

4. דיון בעמלות הגבוהות בכספומטים
כחלק מהפעילות שלי בהתמודדות עם מגמת ההתייעלות וסגירת הסניפים של הבנקים (במסגרתה גם העברתי חוק האוסר על סגירת סניפים מבלי אישור הפיקוח על הבנקים) קיימתי ישיבה מיוחדת על מנת לבחון פתרונות לעמלות משיכת מזומן בכספומטים הפרטיים. כמו תמיד, האוכלוסייה שהכי סובלת מצמצום סניפי הבנקים והתפשטות הכספומטים הפרטיים היא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים שמתקשים להתנייד ממקום למקום. כדי להתמודד עם המצב אני מקדם יחד עם המפקחת על הבנקים מתווה לפריסה נכונה יותר של כספומטים בנקאיים עם עמלה סבירה.

5. דיון לקביעת מכסות לייצור ביצי מאכל לשנת 2018
בנוסף לתוספת 2% שביקש משרד החקלאות להקצות למגדלים חדשים בלבד החלטתי כי יש להגדיל ב- 1% נוספים. מהלך זה נעשה בכדי לנסות ולהתמודד עם המחסור בביצים שקיים כבר היום בשוק ועתיד להתגבר לקראת חג הפסח, זאת לצד אתגרי הייבוא העולים בשל זיהומים ומחלות שהתגלו בחודשים האחרונים בתעשיית הביצים באירופה.
לכתבה בעניין: לחץ כאן.

6. שדה בריר! דיון מיוחד בעניין הכרייה סמוך לערד בו לקח חלק שר הבריאות ליצמן
הוועדה דנה באישור שנתנה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה, לחברת כי"ל, לכרות פוספטים בשדה בריר הסמוך לערד. אמרתי בוועדה באופן חד וחלק כי כל עוד לא אשתכנע שאין פגיעה בריאותית בתושבים לא אאפשר כרייה בשדה בריר.
לכתבה בעניין: לחץ כאן.

7. . דיון למעקב אחר התוכנית לפיתוח הצפון
חידשנו את הדיון, שהובלתי גם במושב הקודם, מעקב אחר יישום החלטת הממשלה ומשרד האוצר על הקצאת תקציב לפיתוח אזור הצפון. אמשיך לוודא שהממשלה מיישמת את מה שהבטיחה, הצפון ממשיך להיות הרחק מאחור, וההבטחות לתקציבים טרם מומשו.

8. התקלה במאגר תמר, דיון בהשתתפות שר האנרגיה שטייניץ
בעקבות התקלה שהתגלתה בראש השנה באסדת תמר, שהביאה להפסקה מוחלטת של אספקת הגז הטבעי לישראל, הפעיל משרד האנרגיה לראשונה מתוקף סמכותו את סעיף 9 בתקנות שעת חירום למשק הגז הטבעי. הפעלת תקנות לשעת חירום אינה דבר שמתרחש בשגרה, ועל כן זימנתי דיון דחוף בהשתתפות השר על מנת לקבל את דו"ח מצב אודות התקלה, בדיון דרשתי לדעת האם המשרד פעל לפי תוכנית מוכנה מראש, האם ביצע תחקיר והפקת לקחים, מה תהייה ההשפעה של התקלה על חברת החשמל ומחיר החשמל ועוד. התשובות שקיבלתי לא היו מספקות, התחושה הייתה שהשר מכדרר יותר ממסי ולכן אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב על כל הנעשה במשק האנרגיה בישראל ובפרט בנושא הגז.

איתן כבל 9. 80 אלף דוחות ב-5 שנים ונוסעים מפוחדים – התנהלות פקחי הרכבת הקלה בי-ם
המציאות של פקחים שמהלכים אימה על אזרחי חייבת להשתנות, מהקצה אל הקצה. דברי נציגי סיטי-פס לא הספיקו לי והלכתי בעצמי לבדוק מה התחושה של נוסע ממוצע בנסיעה ברכבת הקלה, צפו בכתבה בה התחפשתי כדי לראות איך זה נראה מקרוב, הממצאים איך נאמר לא מעודדי.
צפו בכתבה: לחץ כאן.



10. דיון לעידוד התעשייה בישראל לרכוש "כחול לבן"
- סגירת מאות עסקים בישראל מתרחשת בין היתר בגלל שחברות הזוכות במכרזי מדינה מעדיפות לרכוש מוצרים מחו"ל במקום להעצים את התעשייה המקומית. המדינה פשוט לא עושה מספיק בסיוע לתעשייה הישראלית ומאות חברות נסגרות, והדבר חמור פי כמה כשמדובר בשלטון המקומי שכלל אינו מחויב לתקנות חובת מכרזים הכופות העדפה של חברות "כחול לבן". הוועדה תבחן התניית מענקי מדינה ברכש "כחול לבן" בשיתוף עם התאחדות התעשיינים והעומד בראשה שרגא ברוש, וזה עתיד להיות אחד הנושאים המרכזיים בהם תעסוק הוועדה במושב הבא.




שיר עברי-ישראלי בועדת הכלכלה

למי שלא מכיר, בכל יום דיונים של הוועדה אני פותח את הדיון בהקראת שיר עברי-ישראלי. במרבית מהמקרים מדובר בשירים של משוררים צעירים שאני מעוניין לתת להם במה בכנסת. צפו בכמה שירים: אהבה מאוחרת של ארז ביטון הדגל בן 70 של רחלי אברהם-איתן צלופן של רותם כהן כחלון רמי לוי בתלפיות של עמיחי חסון.

במידה ואתם כותבים למגירה או שיש לכם שיר שכתבם ותמיד רציתם שיתנו לו במה, שלחו לי למייל ואשתדל להקריא: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..