אדוני ראש הממשלה, חברי חברי הכנסת, חברי השרים, אני מצטער שיש לי רק ארבע דקות, יש לי הרבה מה לומר, אבל אני אשתדל.

 

אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להזכיר לך שלפני שנתיים, לפני שהקמת את הממשלה, קראת לי להיפגש אתך ב"קראון פלאזה". אני רוצה להזכיר לך את הפגישה, כי היית מלא כוח, מלא עוצמה אחרי הניצחון, השמים היו הגבול עבורך, כבר אז בטח ידעת שאתה הולך להיות הבוס של המפקד שלך, בכלל הרגשת מלא כוח. ישבת והצגת בפני את אשר אתה מתכנן לעשות, ובאמת, אדוני ראש הממשלה, אני מודה, זה היה מאוד מרשים.

 

סיפרת איך אתה הולך להפוך את המדינה למקום שכיף יהיה לחיות בו. אלוהים בשמים עדי, האמנתי לך, כי הגעתי אליך כדף חלק. סברתי שנפלה לידך זכות גדולה שלא היתה בידי ראשי ממשלה שנים רבות, לקחת את המדינה הזאת למקומות אחרים. ומה שמפתיע, קיבלת מועד ב', ובזמן קצר יחסית. לקבל מועד ב' במדינת ישראל – ועוד עם אותן שאלות, אדוני ראש הממשלה. ולא רק שאתה – היה נדמה לי לרגע שאתה בהתחלה כותב את התשובות כמו שצריך. לקחת את המשפט של שתי מדינות לשני עמים, חיבוט ערבה עשית לו. מה יצא מאז?

 

חלפו להן שנתיים, אדוני ראש הממשלה, ואתה תיכף תעמוד כאן ותספר גדולות ונצורות על מה עשית, אבל אתה יודע שהעם בישראל מסתובב עם מועקה כבדה מאוד. כל אחד מסתובב עם תחושה כבדה, אדוני ראש הממשלה, אתה יכול לספר על כל הפעולות הנפלאות. סליחה.

 

אתה יכול לספר כל כמה זמן שתרצה על הנפלאות שלך ושל ממשלתך. ואני שואל את עצמי, אדוני ראש הממשלה, איך אתה כל ערב מסכם לעצמך את היום? איך אתה מסכם לעצמך שנתיים? האם באמת אתה מרוצה, עם ממשלה מהחזקות ביותר שהיו? זה מדהים, חברי חברי הכנסת, ממשלה כל כך גדולה, כל כך עצומה וכל הזמן עסוקה בלשרוד. כי אין בה שום דבק אמיתי. ולכן היא נראית כפי שהיא נראית, אנחנו נראים כפי שאנחנו נראים, אדוני ראש הממשלה. לאן אתה לוקח אותנו, למען השם? מדינת ישראל היא לא עסק פרטי.

 

אני אומר לך, זה לא עניין של מנהמת לבי – תודה על העזרה. אני לא מעיר לאף אחד, בטח לא לשר גלעד ארדן, ידידי, שאם הוא היה שולח את הפקחים היו עוצרים אותו כשהוא מדבר כאן. אז אני מבקש, איך אומרים? כל אחד יעסוק בענייניו שלו, ואני באמת מדבר מתוכי ואדוני ראש הממשלה יודע מה אמר לי בארבע עיניים.

איתן כבל (העבודה):

 

אני לא אנמיך את הטון. שינמיכו את הווליום שם.

איתן כבל (העבודה):

 

כן. אני אומר לך, אדוני ראש הממשלה, הבדל – אתה אולי מדבר בטון חלש, אבל זה לא מוסיף שום נופך נכון לדבריך, זה לא עושה את דבריך, אדוני ראש הממשלה, יותר חזקים, יותר נכונים, יותר אמיתיים. אני באמת מצפה, ואני אשב כאן לשמוע אותך, איך אתה מציג את השנתיים שלך כראש הממשלה. תודה.