נאום פתיחת מושב קיץ / איתן כבל

 בפתיחת מושב זה אנו מציינים שנתיים לכהונתה של ממשלת נתניהו. שנתיים בהן הצליחה הממשלה המנופחת בתולדות מדינת ישראל לדרדר את מעמדנו הבינלאומי לשפל חסר תקדים, למוטט את תהליך השלום, להעמיק את הפערים החברתיים ולחסל כמעט לחלוטין את מעמד הביניים.

 

 

אדוני ראש הממשלה, חברי חברי הכנסת, חברי השרים, אני מצטער שיש לי רק ארבע דקות, יש לי הרבה מה לומר, אבל אני אשתדל.

 

נאום במליאה במסגרת יום הזהות היהודית בכנסת

איתן כבל (העבודה):

אדוני היושב-ראש, חברי חברי הכנסת, אדוני היושב-ראש חברי חבר הכנסת ראובן ריבלין, אדוני השר, האמת היא שלפני הכול אני רוצה לברך את רבני "צהר", את הרב גנזל, מכל הלב, שעושה עבודה יוצאת מן הכלל.

הצעה לסדר-היום של ח"כ אית כבל:

היערכות הגורמים הרלבנטיים נוכח ניתוק צינור הגז באל-עריש

 

 

איתן כבל (העבודה):

 

תודה. אדוני היושב-ראש, חברי חברי הכנסת, השר בני בגין שבטח יחזור בעוד דקה, נושא  לכאורה שלא בתוך הגעש הגדול שאנחנו חווים בימים אלה. בתוך פרשת הרמטכ"ל, אל תוך פרשת עליית מחירי הדלק, עליית המוצרים הבסיסיים, נכנסה גם הפרשה של צינור הגז באל-עריש. אני קודם כל אומר לכולנו, כשקורה אירוע כזה, הדבר הראשון שיש אצל חלק מאתנו: הנה, הזהרנו אתכם, אמרנו לכם. ואני רוצה לנצל את ההזדמנות גם – את החשיבות האסטרטגית, וגם דיברנו על זה בשבוע שעבר, של השלום עם מצרים, שהוא באמת – אחרי 30 שנה מסתבר לכל אחד מאתנו, או לרובנו לפחות, אלה שלא רוצים להמשיך ולשים מחסום לעיניהם ולאוזניהם, שהשלום עם מצרים הוא עניין אסטרטגי הגדול מסך חלקיו.

נושא הגז, אדוני השר, יש לו חשיבות מאוד גדולה. אבל יחד עם זאת, אני לא מציע לאף אחד מאתנו לשנות או להיכנס לאיזה סוג של בהלה או היסטריה, שעכשיו נאמר מצד אחד מה עם מערכת יחסינו עם המצרים, ומצד שני יש הגז שנמצא עכשיו, אז עכשיו אלה – צריך לתת להם מחירים חדשים וגבוהים יותר. חברים יקרים, הדברים צריך שיהיו בשום שכל, בפרופורציה. חשוב,  ללא שום קשר לפיצוץ שהיה בצינור, שמדינת ישראל תמצא ותפעל ותמשיך ותפעל למצוא מרכיבים נוספים. רק השבוע סיפרתי לשר בני בגין על נושא פצלי השמן, ודיברנו על זה. ואני לא נכנס עכשיו אם צריך או לא, אלא שהמדינה כל הזמן מנסה למצוא מקורות אנרגיה נוספים כל הזמן מצד אחד, ומצד שני לנסות ולעשות את כל אשר נדרש כדי שהתחליפים האלה יהיו גם תחליפים ששומרים על הסביבה. תודה.

 

נאומו של יו"ר סיעת מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל בכנסת ב- 7/2/2011 במסגרת הצעת אי אמון בממשלה: