אדוני היו"ר, חבריי חברי הכנסת,

 

כותרת הדיון היום היא ציונות 2010. הרצל, שדיוקנו מתנוסס כאן מעלינו, היה מאבות הציונות. נשאלת השאלה מהי ציונות.

 

ויקיפדיה באנגלית קובעת כי הציונות היא תנועה בין לאומית אשר, במבט רחב, קוראת לקיומו של בית לאומי לעם היהודי. בגרסה העברית קובעת ויקיפדיה כי ציונות היא התנועה הלאומית המודרנית של העם היהודי.

 

באתר הסוכנות היהודית ציונות מוגדרת כתנועה לשיבת ציון בעת החדשה, הקוראת לעלייתם של היהודים לארץ ישראל וכינון מדינה יהודית עצמאית.

 

אך מהי ציונות באמת? מהי משמעותו של המושג?

 

בעיניי, ציוני הוא לאו דווקא רק אותו אחד שעשה עלייה – למרות שמדובר באחת ממטרותיה של התנועה. ציוני הוא גם לא גואל האדמות – כי תודה לאל, יש לנו כבר מדינה ריבונית ולא צריך לקנות אותן מאדוני הארץ. ציוני בעיניי הוא לא זה שמשלם מיסים כי את זה כולנו חייבים לעשות על פי חוק.

 

ציוני בעיניי הוא זה העושה כל שלאל ידו לביצורה של מדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי, בית שדואג לדייריו ומטפח אותם, בית שמכבד ודואג גם לדייריו שאינם יהודים, בית שכל תכליתו היא דאגה לתושביו. ציונות, חבריי חברי הכנסת, אינה תלוית דת, גזע או מין – ציונות היא אהבה.

 

ציוני הוא זה שרוצה שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית, וגם זה שמקבל את זה שהוא מיעוט ומכבד את הרוב. ציוני הוא זה שרוצה לבצר את ישראל בגבולות בטוחים ולוודא שישראל תשכון לבטח בגבולות מוכרים על ידי שלום עם שכניה.

 

ציוני הוא לא מתנחל. אין לך תופעה אנטי ציונית יותר מההתנחלויות. אין לך תופעה שמקעקעת יותר את הרוב היהודי במדינת ישראל מההתנחלויות. אין לך פוסט ציוני גדול יותר מאותו מפר חוק שבונה את ביתו על איזה פיסטין סחוף רוחות כשהוא רוצה להיאחז בו ובשאר הפיסטינים לנצח – אז מה אם הם באים עם נדוניה של 3 מיליון פלסטינים שרוצים, ובצדק, זכויות.

 

בל"ד היא המפלגה היחידה המדברת ברי"ש גלי נגד הציונות ותומכת ברעיון מדינת כל אזרחיה, ויש בה קולות שקוראים לאזרוח של ערביי הגדה וצירופם למדינת ישראל. חבריי מבל"ד, אני אומר לכם – יש לכם שותפים. הנה, אחת מחברות הכנסת, מימין דווקא, הודיעה לפני מספר שבועות שהיא לא פוסלת אזרוח של ערביי הגדה המערבית וצירופם לישראל עם סייג אחד: הם לא יוכלו להצביע. סביר שגם היא מבינה שהרבה מצביעי ליכוד לא יהיו ביניהם... גם בין חבריה המתנחלים כבר נשמעים קולות דומים. הכול הם יעשו, הפוסט ציונים מהימין, רק כדי לשמור על הציונות החדשה מבית מדרשם:

 

ציונות הנדל"ן.

 

ציונות הנדל"ן היא ההתיישבות בגדה בה קיבלו עשרות אלפי משפחות וילות של 8 חדרים ליד כפר סבא או ירושלים, במחיר של דירת שני חדרים בירוחם. אותם זוגות צעירים שרצו ללכת עם ולהרגיש בלי היו צריכים למצוא צידוק לעוול אותו הם עושים למדינה – עוול לחיילים ששומרים עליהם, למשלם המיסים ששומר עליהם, לישראל כולה – ומה הם עשו? קראו לעצמם ציונים.

 

ציונות הנדל"ן, הפוסט ציונות הצינית של הימין, היא איום גדול יותר על המפעל הציוני מכל אחמדינג'אד או נסראללה. לשני אלה אנו יכולים כי אנו בטוחים בצדקתנו, אך ציונות הנדל"ן היא זו הפוערת סדקים עצומים בחברה הישראלית. ההתעקשות על הוילה בישוב הקהילתי עם המתנ"ס המסובסד מכספי משלם המסים היא זו שעלולה להביא, חלילה וחס, לכך שלא יהיה עוד רוב יהודי במדינת ישראל. היא זו שעלולה להביא לסוף הציונות האמיתית. לסופה של מדינת ישראל.

 

הרצל מביט פה מעליי קדימה. אל העתיד. ספק אם הוא חזה, בחלומותיו הורודים ביותר, איזו מדינה נפלאה תקים התנועה בראשה עמד. את המדינה הציונית והנפלאה אסור להרוס בשביל וילה מטופחת בזיל הזול או אפילו בשביל מתנ"ס מסובסד.